Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R 1150 GS
- ABS werkend
- Branstof meter werkend
- Handbeschermkappen
- Donker ruitje
- Alu spaakwielen
- BMW kofferset
- Donker ruitje MRA
Wij hebben een mooie selectie prachtige motorfietsen met een frisse prijsstelling !!
Van dinsdagmiddag tot vrijdagmiddag 13.00 tot 17.30 uur
Woensdags van 13.00 tot 20.00 uur
Zaterdags van 09.00 tot 16.00 uur
Altijd even bellen voordat u wegrijdt om teleurstellingen te voorkomen
06-25457013
Select Motors Apeldoorn
Loudonstraat 75
7332 BA Apeldoorn
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht/olie gekoelde 2 cilinder viertakt boxer |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.130 cc |
Comp. verhouding | 10.3:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 85 pk / 63 kW bij 6.750 tpm |
Max. koppel | 98 Nm bij 5.250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22.1 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | |
Frame | 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 190 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 200 mm |
Remmen voor | dubbele 305 mm schijven, vier zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 276 mm schijf, twee zuigerremklauw |
Voorband | 110/80-ZR 19 |
Achterband | 150/70- ZR 17 |
Wielbasis | 1.509 mm |
Lengte | 2.189 mm |
Breedte | 980 mm |
Hoogte | 1.366 mm |
Zithoogte | 840 mm |
Drooggewicht | 249 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Apeldoorn, Gelderland |
 | 06-25457013 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken