Nieuwsbrief:
<< Terug naar lijst< Vorige | Volgende >

ROYAL ENFIELD  SUPER METEOR 650 - 2025

€ 9.049,- € 9.549,-
Garantie: Ja
Nieuw
7 KLEUREN
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 36 maanden

HET ZIJN DE "SUMMER DEALS" BIJ ROYAL ENFIELD!! ZO ONTVANG JE NU € 500,- KORTING OP ELKE ROYAL ENFIELD SUPER METEOR 650 DUS JE RIJD NU AL JOUW SUPER METEOR 650 VOOR € 9049,-

De Royal Enfield Super Meteor 650 is leverbaar in 7 kleuren en heeft een vanaf prijs van € 9549,-

De Super Meteor 650 is een typische cruiser en combineert overzichtelijke bedieningsmechanismen en instrumenten met een ontspannen ergonomie voor de rijder; een geweldige stabiliteit op de snelweg en prikkelend plezier op kronkelende wegen, waar hij behendig van richting verandert. De flexibele, supersoepele motor heeft veel koppel en zijn coole retro-styling is doordrenkt met duidelijk herkenbaar Royal Enfield DNA.

De Super Meteor 650 is gebruiksvriendelijk, praktisch en heeft het silhouet van een raszuivere cruiser met een lage houding en een luxe zadel met ‘een smalle taille’, waarmee je moeiteloos kilometers kunt vreten. Een grote tank zorgt voor een groter bereik en brede tubeless banden op lichtmetalen velgen zorgen voor betrouwbaarheid en gemoedsrust bij hoge snelheden. Sprekend over de techniek die ten grondslag ligt aan de Super Meteor 650, zei de CEO van Royal Enfield, B Govindarajan: “Al vanaf het begin van de ontwikkelingsreis van het parallel twin platform van de 650 waren we duidelijk over onze intenties om een echte snelwegcruiser te ontwerpen en te bouwen. Hij was al een tijdje in de maak en we zijn erg blij dat hij er nu is. De 650 twin-motor was de kern van het klinkende mondiale succes van onze Interceptor en de Continental GT. We zijn ervan overtuigd Royal Enfield met dit platform, in een nieuwe cruiser-avatar, over de hele wereld nieuw publiek zal veroveren.”

Door de jaren heen heeft Royal Enfield uitzonderlijke bijdragen geleverd aan het cruiser-segment, met prachtige motorfietsen die nieuwe, sterke nichemarkten hebben gerealiseerd. Al vanaf het midden van de jaren vijftig liep het bedrijf tientallen jaren voor op het cruisergenre dat werd gedefinieerd toen het Amerikaanse exportvarianten van de originele Redditch Super Meteor produceerde met wat vandaag als een cruiserprofiel wordt gezien.

Aan het einde van de jaren negentig introduceerde Royal Enfield als eerste motorfietsbedrijf de cruisecultuur op de Indiase markt met de Citybike, een eencilinder-cruiser die gebaseerd was op de legendarische Bullet. Dit evolueerde in de Lightning 535, in zijn tijd de grootste en stoerste motorfiets in India.

De cruiser-lijn van Royal Enfield ging verder met de release van de eerste Thunderbird 350 in 2002. Aanvankelijk had de T’bird een AVL Lean Burn-motor, maar vanaf 2008 werd hij gebouwd rond het centrale UCE-platform van Royal Enfield. Dit was de motor die tienduizenden jonge Indiase rijders aanmoedigde om te gaan toeren met een motorfiets. In 2012 volgde de Thunderbird 500, de koning van de Indiase snelwegen, en in 2018 de Thunderbird X, een jeugdiger cruiser die bedoeld was voor de stadsrijder.

Wereldwijd succes volgde in 2020 met de introductie van de Meteor 350 op het gloednieuwe J-serie platform. De Meteor 350 heeft het tempo opgevoerd met nieuwe standaarden van finesse, kwaliteit en, belangrijker nog, rijdbaarheid. Net zo thuis in de stad als op de open weg, heeft het een spectaculair ontvangst op de Europese markten genoten, en de harten en geesten van motorrijders over de hele wereld gewonnen.
De Super Meteor 650 nu, is niet alleen een uitbreiding van deze trotse traditie van opmerkelijke cruisers, maar tilt ze bovendien naar een hoger niveau. Het hoofd van de ontwerpafdeling bij Royal Enfield, Mark Wells, zegt dat het een archetypische cruiser is. “Ons doel was het om een motorfiets te creëren die de essentie van de Britse cruisers vastlegt. Het ontwerp is beïnvloed door stijlen uit de jaren vijftig, inclusief onze eigen motorfietsen, maar met een eigentijdse twist. De Super Meteor 650 is een motorfiets om zorgeloos mee te rijden totdat je besluit dat het tijd is om te stoppen, om immense, overweldigende landschappen te doorkruisen en naar het einde van de horizon te rijden.”


Naast de uitstekende techniek en ergonomie is er één aspect van de Super Meteor dat veel enthousiasme teweegbrengt bij rijders en iedereen die van design houdt: de pure elegantie van zijn onmiskenbare cruiserlijnen, belichaamd door de zandlopervorm van de motorfiets. Zelfs als hij stilstaat, kun je je gemakkelijk voorstellen hoe op zomerse avonden de lucht vrij langs de gestroomlijnde vorm van de Super Meteor stroomt en hoe de kilometers soepel wegtikken onder de wielen. Een van de belangrijkste factoren waarmee een cruiser zich kan onderscheiden is de rijhouding. De Super Meteor benadrukt dit met de volledig naar voren geschoven voetbediening, een lage, omsluitende zitting en het brede stuur, die de rijder het gevoel geven dat hij één is met de motorfiets.

Het geheel nieuwe chassis, ontwikkeld door Harris Performance, biedt een laag zwaartepunt voor stabiliteit bij hoge snelheden en een gemakkelijke wendbaarheid die rijders van alle niveaus vertrouwen geeft. USD-vorken, LED-koplamp, een ultramodern TBT-navigatiesysteem, herontworpen motordeksels, een superieure pasvorm en afwerking zijn slechts enkele van de vele opvallende kenmerken.

De Super Meteor 650 is de solo tourer-variant, verkrijgbaar in vijf kleurstellingen: Astral Black, Astral Blue, Astral Green, Interstellar Grey en Interstellar Green. De Super Meteor 650 Tourer is de grand tourer-variant, verkrijgbaar in Celestial Red en Celestial Blue. Bij de motorfiets wordt een uitgebreid pallet van originele motoraccessoires verkrijgbaar die de toermogelijkheden aanvullen.

Van de drie motorfietsen die op EICMA zijn onthuld, is de Astral Black Super Meteor 650 uitgerust met de Solo Tourer Genuine Motorcycle Accessories Kit, inclusief stuurspiegels, luxe voetsteun, soloafwerkingskit, LED-knipperlichten en machinaal bewerkte wielen. De Celestial Red Super Meteor 650 Tourer is voorzien van de Grand Tourer accessoireset inclusief luxe dubbele touring-zitting, toerwindscherm, rugsteun voor passagiers, luxe voetsteunen, koffers, touring-stuur en LED-knipperlichten. De Interstellar Green Super Meteor 650 wordt getoond in de standaard uitvoering.

De Super Meteor 650 is bedoeld om rijders los te laten komen van hun dagelijkse routines – om de romantiek van de open weg te ervaren, grote luchten en uitgestrekte open landschappen te bewonderen en ze mee te nemen op onbegrensde reizen in tijd en afstand. Royal Enfield is ervan overtuigd dat deze nieuwe motorfiets weer een nieuw publiek zal aanspreken. Mensen die van motorrijden houden, maar nog geen ervaring hebben met een cruiser en mensen die juist verlangen naar het cruisen. ‘Do just that; go cruising’




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BETA
© 2000 - 2025 Motoroccasion