Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Gemaakt om het summum te vormen qua motorprestaties: De Ninja H2R is een geblazen motorisch meesterwerk. Gecreëerd met gebruikmaking van alle beschikbare technische divisies binnen de Kawasaki-groep. De Ninja H2R heeft een revolutionair motorblok met allesverpletterende prestaties, de hoogste kwaliteit componenten voor het rijwielgedeelte en een hele reeks hoogwaardige details – alles tezamen vormt dit een nieuwe legende op twee wielen.
Deze motor is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger |
Boring x slag | 76 mm x 76 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 8,5:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 50 mm met dubbele injectie |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 310 pk / 228 kW bij tpm |
Max. koppel | 165 Nm bij 12 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, dog-ring |
Verhouding | 1.551 (76/49) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal met achterbrug montageplaat |
Vering voor | 43 mm omgekeerde voorvork met uitgaande- en compressiedemping, instelbare veervoorspanning en top-uit veren |
Vering achter | Nieuwe Uni-Trak met gasgevulde Öhlins TTX36 schokdemper, piggyback reservoir, compressiedemping, uitgaande demping, instelbare voorspanning en top-uit veren |
Remmen voor | Dubbele, semi-zwevende, 330 mm Brembo remschijven. Remklauw: Dubbel radiaal gemonteerd, Brembo M50 monobloc, tegenover liggend 4-zuigersDubbele, semi-zwevende, 330 mm Brembo remschijven. Remklauw: Dubbel radiaal gemonteerd, Brembo M50 monobloc, tegenover liggend 4-zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Brembo. Dubbele tegenover liggende zuigers |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 200/55ZR17M/C (78W) |
Wielbasis | 1455 mm |
Lengte | 2085 mm |
Breedte | 770 mm |
Hoogte | 1125 mm |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: AGM, HONDA, KAWASAKI, KYMCO, PEUGEOT, SUZUKI, SYM, YAMAHA |
Motorstore Uithoorn is hét dealer totaal bedrijf voor jouw nieuwe en gebruikte motorfiets.
Door een zeer ruime voorraad aan motorfietsen, motorscooters, onderdelen en accessoires kunnen wij jou van alle services voorzien.
Met een ruime gespecialiseerde werkplaats met geschoolde monteurs is geen reparatie ons te gek!
 | Uithoorn, Noord-Holland |
 | 0297-540163 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken