Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Tankinhoud: 20 liter
Referentienummer: 10235
Geschikt voor rijbewijs: A
Financiering mogelijk: Ja
Koppel (Nm): 150
Garantie: Ja
Status: Gebruikt
Chief Classic 111 in absolute topconditie!
Steel Grey
1e tenaamstelling: 06/2020
29.970 km
Compleet met windscherm en lederen tassen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Thunder Stroke III |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1,811 cc |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Gesloten Brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 138,9 Nm bij 2,600 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Tandwiel |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20,8 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Conventionele telescoopvork, 119mm |
Vering achter | Enkele schokbreker, 94mm |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijf met 4- zuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele zwevende remschijf met 2- zuiger remklauw |
Voorband | DUNLOP® AMERICAN ELITE 130/90B16 67H |
Achterband | DUNLOP® AMERICAN ELITE 180/65B16 81H |
Wielbasis | 1,729 mm |
Lengte | 2,630 mm |
Breedte | 1,000 mm |
Hoogte | 1,176 mm |
Zithoogte | 660,4 mm |
Drooggewicht | 341 kg |
Leverbare kleuren | Classic Pearl White, Classic Burgundy/Thunder Black |
Beschrijving | De 2016 Indian® Chief ® Classic is alles wat een Indian Motorcycle ® was en altijd zou moeten zijn. Het is een gebeeldhouwde, krachtige cruiser, gebouwd met de pure elementen van de Indian stijl, vormgegeven rond de innovatie van morgen. |
| Dealerschappen: ENERGICA, INDIAN |
BIKE YOUR PASSION
Bike-Barn; voor motorrijders door motorrijders. Hoe een idee voor een uniek Motor Experience Center steeds meer vorm krijgt. We nemen je graag mee on the Bike-Barn tour. Een route in ontwikkeling waarin onderweg veel te beleven valt voor de ware motorliefhebber. Gevestigd in Leusden.
SADDLE YOUR PASSION
Bike-Barn is de exclusief importeur van Corbin motorzadels voor de Benelux. Corbin zadels staan garant voor een luxe uitstraling, comfortabel rijden en reizen en een nog beter gevoel van eenheid met de motor. Corbin produceert sinds 1968 handgemaakte zadels van superkwaliteit.
 | Hoevelaken, Gelderland |
 | 085 401 77 94 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken