Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Nieuw! Met 24 maanden garantie. Overjarig model.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
Eencilinder viertaktmotor
Boring x slag
89 mm x 89 mm
Cilinder inhoud
373.2 cc
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
pk / 32 kW bij tpm
Max. koppel
Nm bij tpm
Koppeling
PASC™ antihopping-koppeling, mechanisch bediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
9.5 liter
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Vakwerkbuizenframe, gepoedercoat
Vering voor
WP Upside-Down Ø 43 mm
Vering achter
WP-monoschokdemper
Remmen voor
Vaste, radiaal gemonteerde vierzuiggerremklauw met schijf
Remmen achter
Zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf
Voorband
Achterband
Wielbasis
1.357 mm
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
835 mm
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
De VITPILEN 401 is een frisse, ongecompliceerde en nieuwe benadering van het motorrijden. Hij is subtiel, stijlvol en ontdaan van alles wat onnodig is. Het minimalistische en tegelijk progressieve ontwerp opent nieuwe mogelijkheden voor de motorcultuur en maakt urban motorrijden toegankelijker en uitnodigender dan ooit tevoren. Een motor voor vooruitstrevende, ruimdenkende rijders die waarde hechten aan uitzonderlijk design en op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun stad te verkennen.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: MOTO GUZZI in 1955 - In 1949 worden de eerste WKs gehouden en in de tijd dat Moto Guzzi deelnam slaagde het bedrijf erin om enthousiastelingen te blijven verbazen door het creëren van een reeks van innovatieve en constant succesvolle ontwerpen en machines in successie. Naast Carlo Guzzi omvatte het raceteam hoog opgeleide werktuigkundigen zoals Umberto Todero en Enrico Cantoni die samenwerkten met een ontwerper genaamd Giulio Cesare Carcano. Na het komen werken bij Moto Guzzi in 1936 was hij verantwoordelijk voor het creëren van een sensationele Guzzi 500 Eight Cilinder, door velen aangezien als de buitengewoonste machine met twee wielen aller tijden. Met zijn 90 graden V-motor, zijn achtcilinder met de extreemste capaciteit ooit, toonde men het uitzonderlijke technische niveau van de Mandello ontwerpafdeling aan.
In 1955, tijdens zijn eerste officiële uitje, reed het bij wijze van proef de Grand Prix van België en gaf de Eight Cilinder een glimp van zijn buitengewone potentieel. Het jaar daarop ging de handrem eraf en met zijn 72 PK en 275 km/h ging men officieel op jacht naar de eerste triomfen.
In 1957 verhinderde een overeenkomst onder Italiaanse producenten en de terugtrekking van Moto Guzzi uit de racerij een verdere ontwikkeling van deze spectaculaire machine.