Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
H.D. XL1200 X Forty-Eight
Bj. 2017 7800km!
5HD, Origineel Eu motor.
Veel accessoires, o.a.
Cobra uitlaten.
H.D. Snel-klik bagagerek.
H.D. Fabrieksalarm.
Koplamp grill.
Achter/-remlicht in het achterspatbord.
Zij-nummerbord montage. Legaal!
Keyless "Start-en-go"
Nwe. type Wide Glide vork. (2016-up)
Nwe. type Schokbrekers. (2016-Up)
Buddy-zit voor passagier. Keus uit 3x mogelijkheden.
12 maanden dealer garantie door heel Europa.
Interesante inruil eventueel mogelijk.
Snel en makkelijk financiering.
Deze beauty in het echt willen zien/horen/kopen?
Gauw maar afspreken!
Bel/app/mail voor een afspraak!
Rob 0655857614
H.D. Occasionspecialist sinds 1981!
www.dream-cycles.com
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld, Evolution® |
Boring x slag | 88,9 mm x 88,9 mm |
Cilinder inhoud | 1,202 cc |
Comp. verhouding | 10:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 96 Nm bij 3,500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 7,9 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Dubbele zuiger |
Remmen achter | Dubbele zuiger |
Voorband | 130/90B16 73H |
Achterband | 150/80B16 77H |
Wielbasis | 1,495 mm |
Lengte | 2,210 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 710 mm |
Drooggewicht | 247 kg |
Leverbare kleuren | Vivid Black,Color, Hard Candy Custom |
Beschrijving | We hebben hem niet opnieuw gebouwd. Maar hem opnieuw geladen.
De wereld zag deze iconische brandstoftank voor het eerst in 1948. Maar de wereld zag hem nog nooit op een machine als deze. De Forty-Eight®. Ontworpen met zijn typische bulldog houding en het krachtige 1200cc Evolution® motorblok. Grote 49mm voorvork, verstelbare achtervering, gegoten aluminium velgen met zwevende remschijven en krachtige remmen geven zijn brute stijl meer dan genoeg handelbaarheid en comfort. |
Na 20 jaar te zijn gevestigd in Amsterdam, is deze occasionspecialist in 2001 naar Zandvoort verhuisd.
Volgens eigenaar Rob is het al lang een droom geweest om een motorzaak op te richten in Zandvoort. " De gelegenhied om een oud-Renault garage te kunnen huren gaf de doorslag om weer een droom tot realiteit te brengen." Vlak achter de Zandvoorts race circuit, in Zandvoort-Noord, gevestigd op de Curiestraat.
Gespecialiseerd in Harley-Davidson®, maar dan altijd een selectie van japanse inruil motoren.
 | Heemskerk, Noord-Holland |
 | 0655857614 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken