Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een zeer mooie FXSTB Nighttrain 2003 uit het 100th anniversary year van Harley Davidson. Speciale kleur uitvoering....eenmalig....Gun Metal. Met fraaie details geven deze motor daar vorm aan. 1ste eigenaar en destijds geleverd door officiele HD dealer O.I.T. uit Breda. Mooie HD sound, Corbin solo seat, duo seat zit er ook bij, extended forward controls, black stuur etc etc. Km stand van 43244. Motor gaat met grote beurt en er zit een splinternieuwe voorband op. Technisch als optisch in meer als perfecte staat. Heb je andere wensen hoe jij graag deze motor zou willen rijden?....laat het mij weten want ik lever hem zoals jij wilt. Nieuwsgierig naar bovenstaande?...kom langs en overtuig jezelf. Proefrit?....ik zet hem graag voor jou buiten.
- MCP Marty's Custom Parts voor vakkundig onderhoud, reparatie en customizing van Harley Davidson motoren. Zeer ruime ervaring waaronder ook in het officiele dealernetwerk.Originele Harley Davidson service parts etc en leveren van ook alle aftermarket accessoires. Tevens ophaalservice, aankoop en consignatie verkoop motoren. Vrijblijvende prijsopgave. Kom gerust eens bij mij langs en de koffie staat klaar. Je bent welkom in de wereld van Harley Davidson. Geopend van dinsdag t/m vrijdag 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 zaterdag van 9.00 to 12.00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 45 V-Twin, Twin cam 88, 4-takt |
Boring x slag | 95.3 mm x 95.3 mm |
Cilinder inhoud | 1.449 cc |
Comp. verhouding | 8,9:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Vonkontsteking |
Vermogen | 67 pk / 48.8 kW bij 5.200 tpm |
Max. koppel | 116.6 Nm bij 3.500 tpm |
Koppeling | Natte 9-plaat |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatframe, staal |
Vering voor | 41.3mm Telescopische vorken |
Vering achter | Verborgen, horizontaal gemonteerde schokdemper |
Remmen voor | 292mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Remmen achter | 292mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Voorband | MH90-21 54H |
Achterband | 150/80B 16 71H |
Wielbasis | 1.699 mm |
Lengte | 2.413 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 640 mm |
Drooggewicht | 286 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | St. Willebrord, Noord-Brabant |
 | 06-55790401 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail
Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was.
Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken