Motorsport Klazienaveen biedt:
• Keuze uit +/- 150 motoren, Waarvan 25 op locatie
• Ruime keus in Kleding en Helmen
• In- en verkoop nieuw en gebruikt alle merken
• Onderhoud en Reparaties Wegmotoren van alle merken
• Onderhoud en Reparaties Crossmotoren van alle merken
• Winterstalling & Winterbeurt
• Verhuur motoren
• Accessoires en Onderdelen
• Schade afhandelingen (eventueel leenmotor)
• Inbouwbedrijf alarm systemen
• Zeer gunstige financieringsmogelijkheden
• Altijd diverse banden actie's, Alle merken, Ook voor de cross/enduro
• Diverse uitlaatsystemen leverbaar ook custommade
• Lassen van aluminium , titanium , staal mogelijk
• Kom gerust langs, ook voor een kopje koffie
• 25 kw mogelijk, vraag naar de voorwaarden
Een stukje historie: BMW in 1928 - In 1928 nam BMW de Fahrzeugfabrik Eisenach (FFE) in Eisenach over. Vanaf dat jaar ging BMW “paren” van motorfietsmodellen maken: ongeveer gelijktijdig kwam er een zijklepmotor als toermotorfiets en een kopklepmotor als sportmotor op de markt. De eerste voorbeelden waren de R 42 en R 47 (1928-1929). Dit kon gemakkelijk en goedkoop door het "Baukastensystem", een modulair bouwsysteem waarbij op basis van een bestaand frame en motorblok door min of meer kleine wijzigingen (cilinders, zuigers en cilinderkoppen) een motorfiets met een heel ander karakter kon worden gebouwd. De boxermotoren werden in de inhoudsklassen 500 en 750 cc gebouwd.
Vanaf het begin kon elektrische verlichting geleverd worden, maar vanaf 1928 werd deze standaard gemonteerd. Tot 1929 werden buisframes gebruikt, maar vanaf dat jaar waren de dubbele wiegframes als plaatframe uitgevoerd.