Nieuwsbrief:

Motoclassics

Welkom bij Motoclassics, het motorfietsbedrijf dat gespecialiseerd is in klassieke motoren.. Om direct naar het overzicht van onze voorraad te gaan, klik dan hier. Op zoek naar iets bijzonders? Kijk dan eens bij onze classics!
Alle motoren van Motoclassics
16 motoren gevonden
YAMAHA SRX 250
YAMAHA SRX 250
€ 2.500,- p/mnd klik hier
1987, 23135 Km
BMW R 80 RS
BMW R 80 RS
€ 7.450,- p/mnd klik hier
1980, 12812 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1997, 26802 Km
DUCATI 600 SL PANTAH
DUCATI 600 SL PANTAH
€ 8.500,- p/mnd klik hier
1981, 57326 Km
MOTO GUZZI 850 LE MANS 3
MOTO GUZZI 850 LE MANS 3
€ 7.000,- p/mnd klik hier
1985, 82510 Km
BSA GOLDEN FLASH
BSA GOLDEN FLASH
€ 9.950,- p/mnd klik hier
1953, 145 Km
KAWASAKI ZEPHYR 1100
KAWASAKI ZEPHYR 1100
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1993, 20617 Mls
CONDOR A 350
CONDOR A 350
€ 4.990,- p/mnd klik hier
1976, 25898 Km
MZ SKORPION SPORT
MZ SKORPION SPORT
€ 5.000,- p/mnd klik hier
1998, 4147 Km
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2015, 9276 Km
BMW R 100 RS
BMW R 100 RS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
1979, 36963 Km
NORTON DOMINATOR
NORTON DOMINATOR
€ 8.500,- p/mnd klik hier
1958, 65808 Km
APRILIA MOTO  6.5
APRILIA MOTO 6.5
€ 4.500,- p/mnd klik hier
1995, 9717 Km
BUELL M 2 CYCLONE
BUELL M 2 CYCLONE
€ 6.500,- p/mnd klik hier
2001, 14387 Km
JAWA 640
JAWA 640
€ 4.990,- p/mnd klik hier
1993, 220 Km
BMW R 100 CS
BMW R 100 CS
€ 6.990,- p/mnd klik hier
1979, 7563 Km
Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera Dit nieuwe model werd geïntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten Italië. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.
© 2000 - 2025 Motoroccasion